Jeśli podczas pracy z systemem PP Mag lub PP Kolektor mogą pojawiać się problemy związane z połączeniem sieciowym. Poniżej opisujemy prostą diagnostykę, którą warto przeprowadzić na własną rękę.
Sprawdź czy API jest dostępne #
- Otwieramy serwer IIS (klikamy start i wpisujemy iis na klawiaturze – powinien się wyszukać Menedżer internetowych usług informacyjnych – otwieramy go)
- Rozwijamy węzeł „Witryny” i zaznaczamy pojedynczym kliknięciem API ppkolektor
- Klikamy prawym klawiszem myszy na API ppkolektor i wybieramy opcję Przeglądaj (prawy klawisz myszy -> Zarządzanie witryną sieci Web -> Przeglądaj)
W przeglądarce powinna otworzyć się strona logowania:
Jeśli strona się nie otworzyła, a w przeglądarce pojawił się błąd, przystępujemy do diagnostyki API.
Sprawdź aktualność klucza licencyjnego #
Jednym z powodów, dla których w przeglądarce może pojawić się błąd jest nieaktywny klucz API PP Kolektor. Aby sprawdzić aktualność klucza, należy uruchomić program PP Mag, a następnie przejść na zakładkę ADMINISTRACJA -> KLUCZE. Na liście zapisanych licencji odnajdujemy klucz API PP Kolektor i po jego pojedynczym kliknięciu sprawdzamy czy jest jeszcze ważny (po kliknięciu klucza pojawi się tekst podsumowania pod zestawieniem.
Sprawdź konfigurację IIS #
Kolejnym przypadkiem są problemy związane z konfiguracją samego IIS.
Otwieramy serwer IIS (klikamy start i wpisujemy iis na klawiaturze – powinien się wyszukać Menedżer internetowych usług informacyjnych – otwieramy go). W lewym panelu rozwijamy węzeł serwera IIS i odnajdujemy opcję Pule aplikacji. Po kliknięciu opcji Pule aplikacji, w środkowym panelu zostaną wyświetlone elementy, wśród których znajdziemy nasze API PP Kolektor. Klikamy je prawym klawiszem myszy i wybieramy opcję Ustawienia zaawansowane…
W panelu ustawień szukamy działu Tożsamość i upewniamy się, że jest ona ustawiona jako LocalService.
Sprawdź czy uruchomiony jest serwer Firebird #
Aby upewnić się, że serwer Firebird jest uruchomiony i nasłuchuje, należy uruchomić Manager zadań i przejść do sekcji Usługi. Listę usług sortujemy alfabetycznie rosnąco i szukamy wpisów związanych z Firebird. Najważniejszym wpisem jest FirebirdServerDefaultInstance, i powinien mieć stan Uruchomiony.
Warto też sprawdzić czy serwer Firmebird został uruchomione we właściwej wersji. Aktualnie obowiązująca wersja oprogramowania, to 2.5.x