W wersji v24.5 wprowadziliśmy zmiany w procesie komunikacji między aplikacją na urządzeniu mobilnym, a serwerem PP Mag. Zmiana ta była konieczna z powodu pojawiających się problemów z sieciami WiFi. Jeżeli podczas wykonywania operacji wystąpił problem (błąd połączenia, timeout), dochodziło do rozbieżności danych, tj: serwer ukończył operację i np. skompletował nośnik, a urządzenie mobilne nie otrzymało informacji o zakończeniu operacji i nie usunęło nośnika z kolektora.
Operacje zmodyfikowane w wersji v24.5:
- Odkładanie pustego nośnika
- Oznaczanie nośnika jako skompletowany
- Oznaczanie nośnika jako spakowany
- Odkładanie nośnika z brakiem towaru
Najczęstsze problemy podczas komunikacji z serwerem, to:
- Błąd połączenia do serwera (failed to connect) – oznacza, że aplikacji nie udało się nawiązać połączenia z serwerem. Mogło to być spowodowane wyłączeniem serwera, wyjścia z zasięgu WiFi, zmianą sieci WiFi, nadmiernemu obciążeniu serwera
- Timeout – serwer nie odpowiedział w określonym czasie na żądanie aplikacji (w wersji v24.5 jest to 60s). Przyczyną może tu być utrata zasięgu WiFi, zmiana sieci WiFi w trakcie trwania operacji, nadmierne obciążenie serwera.
Jeżeli komunikacja z serwerem przebiegnie bezproblemowo, aplikacja zachowa się tak samo jak do tej pory. W przypadku, gdy wystąpi problem komunikacyjny (failed to connect, timeout), aplikacja na kolektorze wyświetli informację o problemie:
Jeżeli pojawi się takie okno, należy użyć opcji ponownego sprawdzenia. Aplikacja odpyta serwer, czy ukończył daną operację.
- Jeżeli serwer ukończył operację pozytywnie – proces na urządzeniu mobilnym będzie kontynuowany (np. usunięte zostaną dane odkładanego nośnika).
- Jeżeli serwer ukończył operację negatywnie – wyświetlone zostanie powiadomienie o problemie
- Jeżeli serwer jeszcze przetwarza żądanie, aplikacja wyświetli podobne okno (może zmienić się treść komunikatu)
- Jeżeli serwer nie zarejestrował żądania (problem z podłączeniem) – aplikacja wyświetli powiadomienie o problemie po czym należy powtórzyć operację (np. odłożenie nośnika).
Jeżeli podczas trwania operacji użytkownik skorzysta z przycisku ANULUJ lub przejdzie do innego ekranu aplikacji, będzie to skutkować przerwaniem komunikacji z ryzykiem utraty spójności danych, dlatego zalecamy poczekać.
Nie zarejestrowano transakcji
Komunikat taki oznacza, że serwer nie rozpoczął pracy nad daną operacją. Najprawdopodobniej doszło do problemów z nawiązaniem połączenia. Nalezy w tym przypadku ponowić wykonanie operacji (np. odłożenia nośnika).