W przypadku jakikolwiek problemów z aplikacją zaleca się w pierwszej kolejności przeprowadzić prostą diagnostykę. W większości przypadków problem udaje się rozwiązać już na tym etapie.
- Zrestartuj wszystkie programy LC Soft
- Zamknij wszystkie programy.
- Sprawdź w Managerze zadań Windows, czy zamknięte są wszystkie procesy LC Soft.
- Sprawdź czy po restarcie problem ustąpił.
- Sprawdź, czy zapora / firewall / antywirus nie blokują połączenia z serwerem
- Najłatwiej to sprawdzić wyłączając na chwilę zaporę / program antywirusowy.
- Sprawdź czy po wyłączeniu programów i usług mogących blokować komunikację problem ustąpił.
- Najłatwiej to sprawdzić wyłączając na chwilę zaporę / program antywirusowy.
- Sprawdź czy nie zmieniły się adresy IP serwera
- W menu START wpisz IIS i otwórz panel zarządzania serwerem.
- Znajdź w lewej części panelu witrynę ppkolektor i zaznacz ją pojedynczym kliknięciem.
- W prawej części panelu odczytaj adres IP, pod którym dostępne jest API.
- W menu START wpisz CMD, a następnie w oknie wpisz ipconfig.
- Porównaj odczytany adres IP serwera z adresem zdefiniowanym w IIS, a w razie potrzeby zmień adres w IIS oraz w aplikacji kolektorowej.
- Sprawdź czy po edycji IP problem ustąpił.
- Zrestartuj witrynę
- W menu START wpisz IIS i otwórz panel zarządzania serwerem.
- Znajdź w lewej części panelu witrynę ppkolektor i zaznacz ją pojedynczym kliknięciem.
- Znajdź w prawym panelu opcję Uruchom ponownie i skorzystaj z niej.
- Sprawdź czy po restarcie witryny problem ustąpił.
- Zrestartuj IIS
- W menu START wpisz IIS i otwórz panel zarządzania serwerem.
- Znajdź w lewej części panelu nazwę swojego serwera i zaznacz ją pojedynczym kliknięciem.
- Znajdź w prawym panelu opcję Uruchom ponownie i skorzystaj z niej.
- Sprawdź czy po restarcie serwera problem ustąpił.
- Zrestartuj usługę Firebird
- Otwórz Menedżera zadań Windows.
- Przejdź na zakładkę usługi.
- Znajdź wpis FirebirdServerDefaultInstance i wybierz opcję Uruchom ponownie z menu dostępnego pod prawym klawiszem myszy.
- Sprawdź czy po restarcie serwera problem ustąpił.
- Zrestartuj cały serwer
- Dokonaj restartu całej maszyny. Restart najlepiej wykonywać w obecności pracownika z działu IT odpowiedzialnego za utrzymanie infrastruktury informatycznej w firmie.
- Sprawdź czy po restarcie serwera problem ustąpił.
- Usuń logi aplikacji
- Przejdź do lokalizacji C:\ppkolektor\wwwroot\LOGI i usuń wszystkie pliki starsze, niż te utworzone dziś
- Przejdź do lokalizacji C:\ProgramData\LCSoft\PPMag\LOGI i usuń wszystkie pliki starsze, niż te utworzone dziś (nie usuwaj katalogów !)
- Przejdź do lokalizacji C:\ProgramData\LCSoft\PPMag\LOGI\AutoTask i usuń wszystkie pliki starsze, niż te utworzone dziś
- Przejdź do lokalizacji C:\ProgramData\LCSoft\PPMag\LOGI\SferaGtServer (lub SferaNexoServer, jeśli korzystasz z nexo) i usuń wszystkie pliki starsze, niż te utworzone dziś
- Sprawdź czy po usunięciu logów problem ustąpił.
Jeśli powyższe działania nie przyniosły rezultatu, skontaktuj się z nami drogą mailową.
Do swojego zgłoszenia, koniecznie załącz opis błędu, opis zdarzenia, które spowodowało wystąpienie błędu, wszystkie treści komunikatów pojawiających się na ekranie (jeśli można je skopiować lub skorzystać z przycisku „Kopiuj do schowka”) lub dokumentację fotograficzną awarii (zrzuty ekranu prezentujące wszystkie komunikaty błędu, których nie można skopiować do treści maila).