Zmieniając serwer zastosuj się do poniższych instrukcji:
- Ustal z jakiej wersji oprogramowania obecnie korzystasz lub zaktualizuj program do najnowszej wersji na wszystkich urządzeniach. Jeśli zdecydujesz się na aktualizację, upewnij się, że po aktualizacji wszystko działa prawidłowo.
- Wykonaj backup bazy danych na starym serwerze wchodząc do programu PP Mag, na zakładkę ADMINISTRACJA -> OGÓLNE -> KOPIA ZAPASOWA -> NA SERWERZE. Plik backupu skopiuj na dysk zewnętrzny.
- Wyloguj się ze wszystkich kolektorów i wyłącz wszystkie programy LC Soft
- Zainstaluj Firebird w wersji 2.5.x na nowym serwerze i uruchom jako usługę (instrukcja i pliki do pobrania: Firebird). Uwaga! Firebird musi być w wersji 2.5.x.
- Pobierz instalator programu ze strony https://ppmag.pl/instrukcja-aktualizacji-pp-mag/ lub zamów właściwą wersję, wysyłając e-mail na adres office@lcsoft.pl. Nie wszystkie wersje archiwalne będą dostępne – najstarsze usuwamy z archiwum.
- Zainstaluj program PP Mag (wraz ze wszystkimi komponentami, z których korzystasz) na nowym serwerze. UWAGA! Po zainstalowaniu programu nie uruchamiaj go!
- Skopiuj zawartość katalogu C:\ProgramData\LCSoft\PPMag\USTAWIENIA ze starego serwera do tej samej lokalizacji na nowym serwerze.
- Jeśli za pomocą kolektorów generujesz również etykiety kurierskie, wykonaj kroki 5, 6 i 7 (analogicznie) dla programu PP Etykieta. Link do instalatora PP Etykieta: PP Etykieta.
- Zainstaluj IIS na nowym serwerze (w razie problemów, instrukcja jest tu: INSTALACJA IIS). Uwaga! Jeśli nie zdecydowałeś się na aktualizację programu do najnowszej wersji, musisz skopiować katalogi C:\ppkolektor oraz C:\ppetykieta ze starego serwera na nowy serwer, do tej samej lokalizacji).
- Skonfiguruj API ppkolektor (i ppetykieta, jeśli korzystasz) na serwerze (w razie problemów, instrukcja jest tu: Konfiguracja API).
- Skopiuj bazę danych ze starego serwera na nowy serwer. Lokalizację bazy danych programu PP Mag znajdziesz w PP Mag -> ADMINISTRACJA -> OGÓLNE -> BAZA DANYCH PROGRAMU -> KONF. POŁĄCZENIA.
- Otwórz plik C:\ProgramData\LCSoft\PPMag\USTAWIENIA\Historia_UstawieniaBazy.xml i zmień z nim adres IP starego serwera na adres nowego serwera (w polu <Zrodlo>). Zapisz plik.
- Uruchom program PP Mag na nowym serwerze i sprawdź czy w zakładce WYDANIA pojawiają się dokumenty sprzed zmiany serwera i czy mają poprawne statusy (Skompletowane, Spakowane itd.).
- Uruchom program AutoTask, upewnij się, że Harmonogram wystartował i że nowe dokumenty pobierają się prawidłowo.
- W programie PP Mag -> WYDANIA -> koło zębate -> EDYTUJ ŹRÓDŁO -> SUBIEKT (prawy klawisz myszy) -> Edytuj, rozwiń węzeł Różne, a następnie węzeł Serwer Sfery. Jeśli w tym miejscu podany był adres localhost, nie musisz nic robić. Jeśli w tym miejscu podany był IP starego serwera, podmień go na nowy.
- Uruchom programy SerwerSferaXXX i upewnij się, że prawidłowo połączyły się ze sferą.
- Jeśli generujesz listy przewozowe z poziomu kolektora, w programie PP Mag -> WYDANIA -> koło zębate -> EDYTUJ ŹRÓDŁO -> SUBIEKT (prawy klawisz myszy) -> Edytuj, rozwiń węzeł Różne, a następnie węzeł PP Etykieta – IP API przygotowania listu i podmień IP na nowe. Port ustaw taki, jaki został wskazany w konfiguracji IIS ppetykieta.
- Na każdym kolektorze uruchom aplikację PP Kolektor i skorzystaj z opcji WCZYTAJ IP. Wprowadź IP nowego serwera i zapisz zmiany. Zaloguj się na kolektorze, aby upewnić się, że masz połączenie z serwerem.
Pamiętaj, że możesz zlecić nam wykonanie takiego przeniesienia. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, napisz na office@lcsoft.pl – postaramy się pomóc.
Jeśli po przeniesieniu kolektor nie chce połączyć się z serwerem, należy w pierwszej kolejności upewnić się, że urządzenia mobilne i serwer są w tej samej sieci lokalnej. Jeśli są, należy wyłączyć firewalle i antywirusy – najczęściej one blokują komunikację. Jeśli to rozwiąże problem, należy dodać odpowiednie reguły i wyjątki.
Jeśli nadal nie ma komunikacji, spróbuj zrestartować całą infrastrukturę.
Jeśli nadal występują problemy komunikacyjne, otwórz przeglądarkę i wpisz w niej swoje IP i port zdefiniowany podczas konfiguracji IIS (np.: 192.180.0.1:8080). Powinna się wyświetlić strona logowania do API. Jeśli się nie wyświetla, to znaczy, że API nie nasłuchuje. Najczęściej przyczyną jest brakujący .NET CORE hosting bundle:
- API kolektora wymaga wersji 3.1.28: [instalator]
- API PP Etykieta wymaga wersji 2.2.8: [instalator]
Po instalacji wymagany jest restart infrastruktury. Jeśli po instalacji .net nadal występują problemy, opisz je w mailu i wyślij na adres office@lcsoft.pl lub zamów godzinę wsparcia zdalnego – postaramy się pomóc.