Każdy status nadany dokumentowi w programie PP Mag może wywołać automatyczną zmianę flagi na dokumencie w Subiekcie. Funkcjonalność realizowana jest za pośrednictwem sfery, więc oba serwery sfery (synchroniczny i automatyczny) muszą być włączone i aktywne.
Konfigurację przeprowadzamy w PP Mag -> WYDANIA -> koło zębate -> EDYTUJ ŹRÓDŁO -> (prawy klawisz myszy) Edytuj. Rozwijamy węzeł Różne, a następnie węzeł Zapis statusu (dla Subiekta nexo będzie to pole Zapis statusu do nexo).
U dołu odnajdujemy opcję Ustawianie flagi i zaznaczamy jej checkbox.
W kolejnym kroku wprowadzamy mapowania statusu na flagę. Aby dodać kolejne mapowanie klikamy plus po prawej stronie wiersza Mapowania statusów na flagę dokumentu. Plus klikamy tyle razy ile mapowań chcemy dodać. Kolejne mapowania dodają się z kolejnymi cyframi ([0], [1], [2] itd.).
Rozwijamy węzeł mapowania i ustawiamy interesujące nas parametry. Status wybieramy z listy rozwijanej (jest to status dokumentu w PPMag, który wywoła zmianę flagi). Nazwa flagi ustawiana jest inaczej dla Subiekta GT i inaczej dla Subiekta nexo – poniżej oba sposoby.
W Subiekcie GT, jest to nazwa flagi, która zostanie ustawiona w odpowiedzi na zmianę statusu w PP Mag (jest to nazwa flagi dodanej w Subiekcie GT w konfiguracji flag). Najlepiej skopiować jej nazwę, aby uniknąć literówek czy niepotrzebnych białych znaków.
W Subiekcie nexo jest to identyfikator flagi.
Identyfikator trzeba pozyskać z bazy danych z tabeli Flagi (SELECT * FROM [ModelDanychContainer].[Flagi] – kolumna Id).
Takie mapowania dodajemy dla wszystkich statusów, które powinny wywołać zmianę flagi.