System PP Mag zapisuje logi do plików tekstowych. W zależności od liczby wykonywanych operacji przez serwer i ustawionych poziomów logowania, może być tych plików bardzo dużo. Czasami w ciągu jednego dnia może uzbierać się nawet 1 TB danych.
System Windows nie zawsze radzi sobie z dużą liczbą plików w katalogu, więc warto zadbać, aby zbędne pliki nie gromadziły się w katalogach na dysku.
W wersji v24.7, w programie PP Mag Automat, dodaliśmy zadanie czyszczenia katalogów, które potrafi usuwać pliki starsze, niż określona liczba dni.
Definiując to zadanie i dodając dla niego harmonogram, można łatwo ustawić automatyczne czyszczenie logów np. codziennie o północy.
Opis zadania udostępniliśmy w artykule: Zadanie usuwania plików.
Domyślne katalogi zapisu logów:
- Dla serwera IIS (API aplikacji PP Kolektor): c:\ppkolektor\wwwroot\LOGI\
- Dla serwera IIS (API PP Etykiety): c:\PPEtykieta\wwwroot\LOGI\
- Dla aplikacji Sfera GT Serwer: c:\ProgramData\LCSoft\PPMag\LOGI\SferaGtServer\
- Dla Sfera nexo Serwer: c:\ProgramData\LCSoft\PPMag\LOGI\SferaNexoServer\
- Dla programu Automat: c:\ProgramData\LCSoft\PPMag\LOGI\AutoTask\
Co ile usuwać logi? #
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo zależy to od ilości generowanych logów (liczby wykonywanych operacji). Czasami wystarczy wyczyścić logi raz na miesiąc, a czasami raz na tydzień.
Zalecamy, aby usuwać logi starsze niż 10 dni.
Należy pamiętać, że w przypadku, gdy włączone zostało logowanie większej ilości informacji w celach diagnostycznych, przyrost logów może być dużo większy niż standardowo.
Bardzo duża ilość plików logów może doprowadzić to do spadku wydajności serwera IIS, dlatego zalecamy, aby kontrolować ich ilość na bieżąco i zmienić poziom logowania po zakończeniu analizy.