Artykuł opisuje sposób działania mechanizmów zgłaszania braku towaru w lokalizacjach strefy kompletacji magazynu, przez osoby kompletujące zamówienia.
Dzięki zgłoszeniom braku towaru w określonym miejscu magazynu, operatorzy nie będą tam prowadzeni – zostaną skierowani do następnej lokalizacji.
Zgłoszenie braku na urządzeniu mobilnym #
Na liście towarów do kompletacji urządzenia mobilnego, może być wyświetlana lokalizacja ze strefy kompletacji. Nawet w przypadku, gdy w ERP zdefiniowane jest kilka miejsc magazynowych (lokalizacji), wyświetlane jest tylko jedno.
Algorytm wybierania następnego miejsca magazynowego można określić w konfiguracji.
Jeżeli operator kolektora nie znajdzie towaru w danej lokalizacji, wywołuje funkcję zgłaszającą brak z poziomu menu kontekstowego na liście towarów do kompletacji:
Po wybraniu opcji zgłoszenia braku towaru w lokalizacji, kolektor:
- zgłosi do serwera, że dana lokalizacja jest pusta
- wybierze kolejne miejsce dla tego towaru
- odświeży listę towarów do kompletacji
Po wybraniu kolejnego miejsca kompletacji towar może zmienić pozycję na liście:
Brak towaru we wszystkich lokalizacjach #
Jeżeli operator kolektora przejdzie przez wszystkie zdefiniowane lokalizacje i nie znajdzie towaru, który jest mu potrzebny (tzn. nie ma towaru na magazynie, lub nie ma go już w strefie kompletacji), to na urządzeniu przy danym towarze lokalizacja będzie pusta.
Lista lokalizacji z brakiem towaru #
Każde zgłoszenie braku towaru w lokalizacji jest rejestrowane na serwerze i można je wyświetlić w programie PP Mag:
PP Mag -> zakładka WYDANIA -> ikona zębatki -> zakładka USTAWIENIA -> przycisk STANY TOWARÓW
W razie potrzeby, w tym oknie można usunąć zarejestrowany wcześniej brak w konkretnej lokalizacji, wszystkie braki towaru lub wszystkie zapisane stany.
Braki towaru w lokalizacjach w podglądzie #
Informacja o braku towaru w lokalizacji jest przekazywana do innych urządzeń podczas synchronizacji.
Jest ona także dostępna na ekranie podglądu towaru.
Uzupełnianie braków przy rozkładaniu towaru #
Używając modułu rozkładania towarów, dostępnego na urządzeniu mobilnym, można w łatwy sposób uzupełnić towar w danej lokalizacji. Po wybraniu towaru, operator zobaczy listę lokalizacji przypisanych do tego asortymentu, na której wyróżnione będą miejsca do których zgłoszony został brak towaru.
Operator uzupełniając półkę towarem skanuje jej kod kreskowy, a urządzenie automatycznie przekazuje do serwera informację, że jest towar jest już dostępny w danej lokalizacji.
Po zasileniu, lokalizacja znów będzie pokazywać się operatorom kompletującym zamówienia.