Aplikacja PP Kolektor, podczas swojej pracy, zapisuje logi błędów. Dodatkowo w przypadku problemów powtarzalnych, daje możliwość uruchomienia dodatkowego logowania, które ułatwi analizowanie problemu.
Jeśli mamy do czynienia z problemem odtwarzalnym, pojawiającym się zawsze przy danej czynności, należy:
- przejść do menu głównego
- u dołu menu kliknąć przycisk DEV i upewnić się, że kontrolka zmieniła stan na „ON”
- wybrać USTAWIENIA, rozwinąć węzeł Administracja (ostatni) i kliknąć „Usuń pliki logów”
- wykonać ponownie czynność / czynności sprawiające problem
- wrócić do menu głównego i kliknąć USTAWIENIA
- rozwinąć węzeł Administracja (ostatni) i kliknąć „Zapisz plik logu” – kolektor wskaże lokalizację, do której został zapisany plik logu
- kliknąć „Wyślij plik logu”
- wybrać sposób dostarczenia logów do producenta (w zależności od konfiguracji: email, dysk Google itd.)
Po wykonaniu powyższych czynności, jeśli wybraliśmy email, zostanie uruchomiony domyślny klient poczty, a w wiadomości będą załączone pliki logów – wystarczy kliknąć „wyślij”. Jeśli nie mamy konfiguracji klienta email na kolektorze, należy zapisać pliki na dysku Google i wysłać je do producenta w inny sposób. Jeśli nie mamy na kolektorze żadnej konfiguracji, musimy podpiąć kolektor do komputera i odnaleźć pliki na dysku urządzenia. Domyślnie pliki powinny być zapisywane w Android -> data -> com.prostapaczka.kolektor -> files -> PP_KOLEKTOR_LOGI.
Jeśli problem nie jest odtwarzalny (pojawia się rzadko i nie można ustalić jakie działania go powodują), należy:
- przejść do menu głównego i kliknąć USTAWIENIA
- rozwinąć węzeł Administracja (ostatni) i kliknąć „Zapisz plik logu” – kolektor wskaże lokalizację, do której został zapisany plik logu
- kliknąć „Wyślij plik logu”
- wybrać sposób dostarczenia logów do producenta (w zależności od konfiguracji: email, dysk Google itd.)
Po wykonaniu powyższych czynności, jeśli wybraliśmy email, zostanie uruchomiony domyślny klient poczty, a w wiadomości będą załączone pliki logów – wystarczy kliknąć „wyślij”. Jeśli nie mamy konfiguracji klienta email na kolektorze, należy zapisać pliki na dysku Google i wysłać je do producenta w inny sposób. Jeśli nie mamy na kolektorze żadnej konfiguracji, musimy podpiąć kolektor do komputera i odnaleźć pliki na dysku urządzenia. Domyślnie pliki powinny być zapisywane w Android -> data -> com.prostapaczka.kolektor -> files -> PP_KOLEKTOR_LOGI.
Uwaga! W przypadku problemów nieodtwarzalnych, pliki logów należy przesłać do producenta bezzwłocznie wraz z możliwie szczegółowym opisem problemu, czasem wystąpienia i jeśli problem dotyczy dokumentu lub nośnika, ze wskazaniem jego numeru / nazwy.