5 powodów, dla których warto korzystać z urządzeń mobilnych na magazynie

Zakup urządzenia mobilnego z systemem Android, zwanego czasem kolektorem, wiąże się z niemałym wydatkiem, a do tego im więcej zatrudniamy pracowników, tym koszt całkowity inwestycji jest większy.
Im lepsze urządzenie, tym jego cena jest wyższa, na szczęści w większości sytuacji wystarczają podstawowe modele.

Nasz system WMS

Bądź ECO – oszczędzaj papier

Urządzenie mobilne zastępuje dokumentację papierową – nie ma potrzeby drukowania zamówień, list kompletacyjnych czy specyfikacji dostawy. Wszystkie informacje przechowywane są na urządzeniu i są dostępne od ręki.
Terminal mobilny z zainstalowaną aplikacją magazynową, zapewnia nam:

  • instrukcję kompletacji – jaki towar, skąd, w jakiej ilości i w jakiej kolejności powinniśmy spakować
  • instrukcję pakowania – jaki towar spośród zebranych przez magazyniera powinien zostać spakowany
  • możliwość wygenerowania dokumentu końcowego (np. faktury VAT) czy listu przewozowego bezpośrednio z kolektora
  • instrukcję rozkładania towaru w magazynie – jakie towar, gdzie i w jakiej kolejności powinien zostać odłożony
  • możliwość zweryfikowania, czy zamówiony przez nas towar został dostarczony prawidłowo
  • możliwość wydrukowania etykiet towarowych i oklejenia nimi towarów lub półek z towarami

Uśmiechnięty mężczyzna w garniturze przegląda wykresy na ekranie komputera. Obrazek zawiera zaproszenie do zamówienia bezpłatnej i niezobowiązującej prezentacji systemu.


Podgląd towaru

Terminal mobilny, wraz z zainstalowaną aplikacją magazynową, daje możliwość podglądu danych towaru – nie tylko nazwy czy symbolu, ale tego, w jakich lokalizacjach można go szukać, jakie kody kreskowe są do niego przypisane, jaki jest jego stan w poszczególnych magazynach i, dzięki zdjęciom, jak on wygląda. Wystarczy, że pracownik magazynu zeskanuje kod kreskowy towaru i od razu ma dostęp do aktualnych danych asortymentu.

Podgląd danych towaru znacząco ułatwia codzienną pracę. Jest szczególnie ważny dla nowych pracowników, którzy nie znają wszystkich towarów oraz w przypadku, gdy asortymentu jest tak dużo, że gubią się wszyscy.


Statusy dokumentów

Jeżeli pracownik magazynu pracuje z papierową listą towarów do kompletacji, to dopiero po jego powrocie można ustalić jakie towary zostały zebrane, a których zabrakło.
Używając rozwiązań mobilnych, działania pracowników mają natychmiastowe odzwierciedlenie w systemie, dzięki czemu pracownicy biura mogą łatwo sprawdzić co się aktualnie dzieje z zamówieniem.

Najczęściej statusy informują o ty, że dokument jest:

  • wydany na magazyn / wydany na konkretnego operatora
  • w trakcie kompletacji / skompletowany
  • w trakcie pakowania / spakowany
  • w trakcie rozkładania / rozłożony
  • w trakcie weryfikacji / zweryfikowany z odpowiednią adnotacją (zweryfikowany zgodnie lub rozbieżnie)

Informacja o statusie dokumentu jest dostępna na bieżąco w systemie magazynowym, ale niektóre aplikacje potrafią również wyeksportować status dokumentu do systemu, z którego ten dokument pochodzi. Dzięki takiemu zapisowi, status dokumentu jest dostępny nawet dla pracowników (np. handlowców), którzy nie mają dostępu do systemu magazynowego.

Wiedza o stanie realizacji zamówienia jest również pomocna do ogólnej oceny pracy. Dzięki niej można przygotować raport prezentujący ilości zamówień na poszczególnych etapach.


Kontrola zbieranych towarów

Terminal mobilny posiada wbudowany skaner kodów kreskowych, który zastępuje oko i ołówek, dzięki czemu zwraca się wraz z każdą godziną pracy. Urządzenie się nie męczy i cały czas z tą samą dokładnością pilnuje czy pracownik podjął właściwy towar z półki.

W ramach kontroli kompletacji, aplikacja mobilna sprawdza:

  • czy został zeskanowany prawidłowy kod kreskowy (ważne, gdy do podjęcia są produkty o bardzo podobnym wyglądzie, różniące się szczegółami)
  • czy została podjęta odpowiednia ilość towaru (nie można skończyć pracy, gry towaru jest za dużo lub za mało)
  • czy podjęty towar został przyporządkowany do właściwego zamówienia klienta (podczas kompletacji wiele dokumentów do wielu nośników)

Kontrola magazynowego systemu komputerowego, pozwala wyłapać i wyeliminować kosztowne błędy popełniane przez pracowników.


Komputer w rękach

Ani papier, ani kolektory danych (takie zwykłe do kontrolowania kodów kreskowych) nie zastąpią komputera. Dzięki zastosowaniu terminala mobilnego z właściwym oprogramowaniem, zyskamy dostęp do funkcjonalności:

  • drukowania etykiet towarowych
  • drukowania dokumentów sprzedaży, które trzeba umieścić w przesyłce
  • przygotowania etykiety kurierskiej
  • zgłoszenia braku towaru
  • porównania stanu dokumentu ze stanem faktycznym itp.

Podsumowanie

Oczywiście nie zawsze wdrożenie urządzeń mobilnych jest zasadne – to inwestycja nie tylko w same urządzenia, ale również w infrastrukturę informatyczną (Wi-Fi) oraz oprogramowanie magazynowe. Dodając do tego konieczność wyboru oprogramowania, które nie będzie za drogie, a zapewni niezbędne funkcjonalności, ilość wysiłku może być znaczna.

Warto jednak rozważyć taką inwestycję, bo może się okazać, że zamiast zatrudniania kolejnych pracowników pracujących z drukowanymi dokumentami, wystarczy zainwestować w technologię.


Sprawdź również:


Obrazek prezentujący wygląd aplikacji WMS na kolektorze.

Nie przegap okazji!

Zadzwoń do nas, a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Zamów bezpłatną rozmowę z naszym ekspertem i zobacz jak nasze narzędzia mogą zautomatyzować pracę w Twojej firmie!
Wystarczy jedno kliknięcie, aby umówić się z naszym specjalistą, którego możesz zapytać o wszystko!

Chcę porozmawiać ze specjalistą!


Kontakt   Zamów konsultację   Instrukcje   Aktualizacje   Home


NEWSLETTER

Nie przegap informacji o nowościach, które mogą usprawnić Ci pracę!
Zapisz się do naszego newslettera, a co miesiąc otrzymasz zbiorczą informację o wszystkich zmianach w naszych programach!

Okienko zapisu do newslettera pojawi się po kliknięciu przycisku poniżej. Pamiętaj, aby potwierdzić zapis w mailu, który do Ciebie wyślemy.
Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na wysyłkę przez LC SOFT sp. z o.o. newslettera na podany przez Ciebie adres poczty elektronicznej, zgodnie z treścią polityki prywatności.

 

Zapisz mnie do newslettera!


  • Tomek Michna

    Od wielu lat rozwiązuję problemy klientów wdrażając oprogramowanie do obsługi zamówień klientów oraz magazynów. Pomagam firmom z branży Ecommerce osiągnąć lepsze wyniki, poprzez usprawnienie i automatyzację procesów oraz wyeliminowanie pomyłek podczas pakowania i wysyłki towaru.
    Skontaktuj się ze mną, a chętnie poznam Twoje potrzeby i odpowiem na wszystkie pytania.
    Jestem przekonany, że uda nam się wypracować rozwiązanie Twoich problemów!